Seznamte se s novým EU značením pneumatik
Od 1. května 2021 vstoupí v platnost Nařízení EU (EU) 2020/740 - což znamená, že pneumatiky C1, C2 a C3 musí být označeny štítkem, umožňující běžným spotřebitelům i profesionálům kvalifikovanější výběr pneumatik. Nové štítky poskytují rychlý a jasný přehled o výkonu pneumatiky, podrobnější informace jsou k dispozici online. Tento průvodce objasňuje nové změny pravidel a vysvětluje hlavní parametry a informace, které vám pomohou maximálně využít nový systém značení.
Stručný přehled informací, uvedených na štítcích.
Jak nové nařízení EU ovlivňuje způsob značení mých pneumatik?
Zjednodušený systém hodnocení
Pneumatiky ovlivňují až 20% spotřeby paliva vašeho vozidla. Volba pneumatik s vysokým hodnocením palivové účinnosti vám umožní delší dojezd na nádrž paliva a sníží emise CO2.
Značení má 5 úrovní, hodnocených od A do E, A (zelená): nejvyšší účinnost paliva E (červená): nejnižší účinnost paliva
Poznámka: Je třeba pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách, aby se optimalizovala spotřeba paliva a přilnavost pneumatik za mokra.
Značení má 5 úrovní, hodnocených od A do E, A (zelená): nejvyšší účinnost paliva E (červená): nejnižší účinnost paliva
Poznámka: Je třeba pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách, aby se optimalizovala spotřeba paliva a přilnavost pneumatik za mokra.
Přilnavost za mokra
Pneumatiky s vysokou přilnavostí za mokra se při plném brzdění na mokré vozovce zastaví rychleji. V nouzové situaci se může jednat o zásadní rozdíl brzdné dráhy, kratší o několik metrů.
Značení má 5 úrovní, hodnocených od A do E, A (modrá): nejlepší přilnavost za mokra, E (nebeská modrá): nejnižší přilnavost za mokra.
Poznámka: Je třeba pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách, aby se optimalizovala přilnavost za mokra. Vždy musí být brána v úvahu dostačená brzdná vzdálenost.
Značení má 5 úrovní, hodnocených od A do E, A (modrá): nejlepší přilnavost za mokra, E (nebeská modrá): nejnižší přilnavost za mokra.
Poznámka: Je třeba pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách, aby se optimalizovala přilnavost za mokra. Vždy musí být brána v úvahu dostačená brzdná vzdálenost.
Valivý hluk
Pneumatiky s nízkou hlučností mohou snížit dopad jízdy na okolní prostředí. Zařazeno do kategorií A, B a C. Míra hluku A: Tiché B: Mírně hlučné C: Hlučné.
Zimní pneumatiky
Tento symbol je umístěn na boku pneumatiky a znamená, že pneumatika splňuje požadovaná výkonnostní kritéria testování na sněhu, aby mohla být považována za vhodnou pro použití na sněhu. Platí pro osobní/SUV, dodávkové a nákladní automobily (C1, C2 a C3), s různými podmínkami a referencemi.
Pneumatiky pro jízdu na ledu
Tento symbol označuje zimní pneumatiku, s potvrzenými parametry/výkonem pro jízdu na ledu.Platí pouze pro pneumatiky C1 pro osobní/SUV.
Poznámka: Pneumatiky pro jízdu na ledu jsou speciálně navrženy pro povrchy vozovek pokryté ledem a kompaktním sněhem a měly by být používány pouze ve velmi náročných klimatických podmínkách (např. za velmi nízkých teplot). Používání pneumatik pro jízdu na ledu v méně náročných klimatických podmínkách (např. za vlhka nebo vyšší teploty) by mohlo mít za následek neoptimální výkon, zejména pokud jde o přilnavost, ovladatelnost a opotřebení.
Poznámka: Pneumatiky pro jízdu na ledu jsou speciálně navrženy pro povrchy vozovek pokryté ledem a kompaktním sněhem a měly by být používány pouze ve velmi náročných klimatických podmínkách (např. za velmi nízkých teplot). Používání pneumatik pro jízdu na ledu v méně náročných klimatických podmínkách (např. za vlhka nebo vyšší teploty) by mohlo mít za následek neoptimální výkon, zejména pokud jde o přilnavost, ovladatelnost a opotřebení.
QR kód
Oskenováním QR kódu získáte přístup k dalším produktovým informacím.
Potřebujete vědět víc?
Toto je souhrn změn, týkajících se EU značení na štítku pneumatik. Znění tohoto nařízení si můžete přečíst na webových stránkách EU.
Nařízení EU o značení pneumatik
Všechny štítky ke stažení
Všechny štítky pneumatik, aktuálně používaných na automobilech, vyráběných značkou Hyundai.