IONIQ 5 N
Přivítejte novou úroveň výkonu.
IONIQ 5 N přichází.
IONIQ 5 N ztělesňuje tři základní pilíře sportovní řady N – dravost do zatáček, připravenost na závodní okruhy a vhodnost pro každodenní provoz.
Design
Exteriér modelu IONIQ 5 N obdržel velký počet nových designových prvků. Jedná se například o kontrastní černé ozdobné díly nebo zadní spoiler ve stylu křídla, které umocňují sportovní aspekty výchozího modelu a maximalizují jeho potenciál pro jízdu na závodním okruhu.
Model N se navíc od výchozího modelu IONIQ 5 odlišuje pozměněnými proporcemi. Je o 20 mm nižší, spodní část karoserie byla rozšířena o 50 mm kvůli použití širších pneumatik a montáží výraznějšího difuzoru se vnější délka karoserie prodloužila o 80 mm.
Interiér
Také interiér modelu IONIQ 5 N přivítá cestující atraktivním vzhledem, který je pro rodinu modelů N typický. Řada prvků výbavy nese logo N, například volant, sedadla, ochranné výplně dveří, kovové pedály atd. Ještě důležitější než vzhled je však optimalizace každého detailu pro jízdu na závodním okruhu.
Spousta moderních technologií
Mnoho fanoušků sportovní jízdy otevřeně přiznalo, že jim za volantem mnoha elektromobilů chybí zpětná vazba. Inženýři Hyundai N proto vyvinuli funkce N e-shift a N Active Sound +, aby řidiči dostávali od vozu intenzivnější odezvu, která jim umožní preciznější kontrolu nad dynamickými jízdními vlastnostmi modelu IONIQ 5 N. Přístup značky N ke zvuku elektromobilu se od dosavadních aplikací odlišuje tímto jedinečným důrazem na precizní dávkování výkonu.
N e-shift napodobuje osmistupňovou dvouspojkovou převodovku (DCT) vozů N poháněných spalovacími motory. N e-shift simuluje řazení regulací točivého momentu elektromotoru, a to včetně charakteristického „trhnutí“ v průběhu řazení. Výsledkem jsou ještě preciznější, interaktivnější zážitky z jízdy, které jsou pocitově blíž k automobilům se spalovacím motorem než k dosavadním elektromobilům.
IONIQ 5 N je také vybaven funkcí N Road Sense, která automaticky doporučuje aktivaci režimu N po detekci dopravní značky upozorňující na úsek s četnými zatáčkami. Řidiči si tak mohou užívat na maximum každou sekundu své jízdy (pouze v EU).