IONIQ 5 N

IONIQ 5 N

První elektromobil Hyundai N.

Přivítejte novou úroveň výkonu.

IONIQ 5 N reprezentuje nový segment technologicky vyspělých vysokovýkonných elektromobilů připravených na jízdu na závodním okruhu.

IONIQ 5 N přichází.

IONIQ 5 N ztělesňuje tři základní pilíře sportovní řady N – dravost do zatáček, připravenost na závodní okruhy a vhodnost pro každodenní provoz.

Výkon

Výkon

IONIQ 5 N dosahuje při zapnutém režimu N Grin Boost až 21 000 otáček za minutu a poskytuje nejvyšší výkon 478 kW (650 k). To vše díky dvoustupňovému invertoru s vyšší energetickou účinností, který umožňuje odebírat vyšší výkon z nové sady akumulátorů o kapacitě 84 kWh.

Ovladatelnost

Ovladatelnost

Výztuhy karoserie a podvozku zvyšují torzní tuhost a zajišťují bezprostřední reakce vozu na řízení, což společně s pohonem všech kol dvěma elektromotory umožňuje projíždět zatáčky ve stylu závodních vozů.

Pocit z jízdy

Pocit z jízdy

N e-shift zprostředkovává pocit kontroly nad přenosem hnací síly a napodobuje řazení. S touto funkcí navíc spolupracuje systém N Active Sound +, který vytváří nejen futuristický elektromobilový zvuk, ale také napodobuje zvukové projevy spalovacího motoru.

Technologie

Technologie

Mezi bezpočet exkluzivních sportovních prvků výbavy a funkcí modelu IONIQ 5 N patří N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense a Track SOC.

Design

Exteriér modelu IONIQ 5 N obdržel velký počet nových designových prvků. Jedná se například o kontrastní černé ozdobné díly nebo zadní spoiler ve stylu křídla, které umocňují sportovní aspekty výchozího modelu a maximalizují jeho potenciál pro jízdu na závodním okruhu.

Model N se navíc od výchozího modelu IONIQ 5 odlišuje pozměněnými proporcemi. Je o 20 mm nižší, spodní část karoserie byla rozšířena o 50 mm kvůli použití širších pneumatik a montáží výraznějšího difuzoru se vnější délka karoserie prodloužila o 80 mm.

Přední část
Příď zdobí maska chladiče v novém grafickém zpracování N Mask s funkční síťovou mřížkou spolu s otvory systému vzduchových clon a vzduchovými klapkami pro intenzivnější chlazení. Přední spoiler je umístěn na spodní části nárazníku. Tento designový prvek zdůrazňuje nízkou výšku vozu a jasně prozrazuje jeho výkonový potenciál.
Přední část
Boční část
Pro elektromobily N exkluzivní odstín „oranžová Luminous“ na spodní části černého krytu předního nárazníku je použit i na bočních prazích, což dodává modelu IONIQ 5 N vzhled automobilu připraveného pro jízdu na závodním okruhu.
Boční část
Kola z lehké kované slitiny
21palcová kola z lehké slitiny nesou pneumatiky Pirelli P-Zero rozměru 275/35 R 21 s vysokou úrovní přilnavosti, které zlepšují jízdní vlastnosti a zvyšují adhezi při jízdě na závodním okruhu.
Kola z lehké kované slitiny
Zadní část
Spoiler na zádi ve stylu křídla je zvýrazněný zadním difuzorem a výstupy vzduchu pomáhá regulovat jeho proudění, a přispívá tak k optimálním aerodynamickým vlastnostem. Součástí spoileru je pro modely N exkluzivní třetí brzdové světlo trojúhelníkového tvaru. Zadní okno je vybaveno stěračem.
Zadní část

Interiér

Také interiér modelu IONIQ 5 N přivítá cestující atraktivním vzhledem, který je pro rodinu modelů N typický. Řada prvků výbavy nese logo N, například volant, sedadla, ochranné výplně dveří, kovové pedály atd. Ještě důležitější než vzhled je však optimalizace každého detailu pro jízdu na závodním okruhu.

Nově navržený volant
Volant nese poprvé prominentně umístěné logo N obklopené snadno dosažitelnými tlačítky N pro nastavení požadovaného jízdního režimu. Řidič si může jízdní režimy individualizovat a uložit pro každé tlačítko v různých kombinacích. IONIQ 5 N i takovými detaily ukazuje, že je automobilem pro maximální potěšení z jízdy. Tlačítko funkce N Grin Boost je umístěno v poloze 3 h a umožňuje okamžitý a intuitivní přístup.
Nově navržený volant
Středová konzola
Středová konzola modelu IONIQ 5 N je optimalizována pro jízdu na závodním okruhu měkkými opěrnými ploškami v oblasti kolen a lýtek, jakož i posuvnou loketní opěrkou. Prodloužená spodní část konzoly zvyšuje tuhost, čímž ještě více usnadňuje sportovní styl řízení.
Středová konzola
Sedadla
Sedadla N mají vyztužené boční vedení. Díky tomu poskytují pevnou oporu horní i spodní části těla sedící osoby, a to i při rychlém průjezdu zatáčkou s vysokým příčným zrychlením. Řidič se tak může za všech okolností spolehnout na stabilní polohu za volantem. Anatomicky tvarovaná sedadla N mají o 20 mm nižší uložení v porovnání se základní specifikací a jsou určena pro zákazníky, kteří touží po nekompromisní sportovní jízdě.
Sedadla

Spousta moderních technologií

Mnoho fanoušků sportovní jízdy otevřeně přiznalo, že jim za volantem mnoha elektromobilů chybí zpětná vazba. Inženýři Hyundai N proto vyvinuli funkce N e-shift a N Active Sound +, aby řidiči dostávali od vozu intenzivnější odezvu, která jim umožní preciznější kontrolu nad dynamickými jízdními vlastnostmi modelu IONIQ 5 N. Přístup značky N ke zvuku elektromobilu se od dosavadních aplikací odlišuje tímto jedinečným důrazem na precizní dávkování výkonu.

N e-shift napodobuje osmistupňovou dvouspojkovou převodovku (DCT) vozů N poháněných spalovacími motory. N e-shift simuluje řazení regulací točivého momentu elektromotoru, a to včetně charakteristického „trhnutí“ v průběhu řazení. Výsledkem jsou ještě preciznější, interaktivnější zážitky z jízdy, které jsou pocitově blíž k automobilům se spalovacím motorem než k dosavadním elektromobilům.

IONIQ 5 N je také vybaven funkcí N Road Sense, která automaticky doporučuje aktivaci režimu N po detekci dopravní značky upozorňující na úsek s četnými zatáčkami. Řidiči si tak mohou užívat na maximum každou sekundu své jízdy (pouze v EU).

Zjistěte ještě více informací.

Zjistěte ještě více informací.

Kompletní aktuálně dostupné informace k novému modelu IONIQ 5 N si můžete přečíst v tiskové zprávě.

Přejít na tiskovou zprávu